سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
به بهانه نمایشگاه گنج بان در گالری نیان؛
همراهی با بیتا وکیلی از چرخه حیات ملاصدرا تا تاثیرات آئین میترائیسم و سنتگرایی در هنر
بیتا وکیلی بار دیگر با به نمایش گذاشتن آثار خود به دنبال درک رنگ، حس و بوی فضا در نزد مخاطب خود است تا بدون هیچ ارجاعی به دیده شدن آثارش منجر شود.
مرور تجسمی آنلاین بر آثار نمایشگاه پُتک پُرتره؛
ناگفتههایی که به واقعیت بصری بدل میشوند
نمایشگاه گروهی پُتک پُرتره فرصتی برای هنرمندان حاضر در آن فراهم آورده تا با نمایش و بیان آنچه در ذهن دارند ضمن بهره گیری از عناصر بصری از واقعیت پا را فراتر گذاشته و مخاطب را با دنیای خیال خود همراه سازند.
مرور "پایان فصل" نیکخواه بهرامی در فضایی کاملا آبستره و اکسپرسیونیست انتزاعی
انسان ها محیط داخلی (محیط اجتماعی) در میان خود ساخته اند و اتفاقا بسیاری از باورها و گزاره هایی که مورد بررسی صدق و کذب هستند، معطوف به نوع معناشناسی اجماعی مستتر در این محیط اجتماعی است.
روایت اکسپرسیونیستی لحظه ها با همراهی مرجان عسگری در "ژست"
گلیز و در هم آمیختگی رنگ های سبز و آبی و ضرب قلم های در هم تنیده در عین حالی که آثار موجود در نمایشگاه ژست را برای بیننده قدیمی و به کهنگی سوق می دهد در عین حال فراموشی و از یاد رفتگی را نیز یادآوری می کند.
نقدی بر نمایشگاه مریم مقدم در گالری نیان
تلفیق فضای امانیستی و اکسپرسیونیستی در لگام هایی که نامرئیاند
گفتمان لگام ناخودآگاه را به سمت اهلیت در حیوانات و به خصوص اسب می برد و تلفیق آن با فیگور این نکته را به ذهن متبادر می کند؛ در آثاری که از مریم مقدم با این عنوان به نمایش گذاشته شده باید اهلی کردن و به سلطه درآوردن را دنبال کرد.
به بهانه درگذشت فرهاد مشیری
فرهاد مشیری از آن دست هنرمندان نبود که مرزی بین سنت و مدرنیته بکشد و به غیب گویی در مورد هنر مدرن بپرداز و آن را سیاه جلوه دهد؛ همین مورد باعث شد تا به اولین هنرمند خاورمیانه با اثری بیش از یک میلیون دلار معروف شود.
تحلیلی بر آثار سارا پرنیان پور؛
از آبستره و انتزاع تا ابهام و ایهام در نمایشگاه تابآوری
تابآوری عنوان نمایشگاهیاست که در آن نگاه ادبی هنرمند با فرایندهای اجرایی و بصری ادغام میگردد و مخاطب را متوجه ابهام و ایهام پیش آمده خواهد کرد.
آیا شباهت آثار لیلا حسین پور به آثار فائق احمد اتفاقیاست؟
رجوع به خاطرات قدیمی با کاوش در"ایلمه"
ایلمه به معنای گرهایست در فرش بافی و آنچهکه هنرمند در استیتمنت نمایشگاه آورده است، اشاره به یاد و خاطرات و احساسات در دوران کودکی همهی انسانها دارد.
بُعدی ماورایی و واگویه ای از جهانی موازی در آثار زهرا قیاسی
زهرا قیاسی در نمایشگاه انفرادی اخیر خود با عنوان فُسفِن در گالری باوان به جهانی فراتر اما موازی با کره خاکی که در آن بشر امروزی زندگی میکند نگاه نوینی دارد.
نگاه سنتی ایرانی در فضایی آبستره و انتزاع در آثار ابراهیمی
ابولفضل ابراهیمی با کنارهم قرار دادن لکههای رنگی گواش به پردازش در تاریخ هنر و آنچه نقاشی ایرانی نام گرفته پرداخته و به بازتعریفی آبسترکت و انتراع از سنت ایران می پردازد.
«
1
2
3
4
5
6
7
...
»
پربازدیدترین ها
حبیب الله آیت اللهی درگذشت
منیرفرمانفرمائیان، آغداشلو و درخشانی گرانترین آثار این دوره حراج تهران
«ونگوگ» تاثیرگذارترین چهره تاریخ هنر غرب
پایان جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین
توضیحی درباره نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر
پرتره ای از فروید پیشتاز فروش کریستیز لندن
آخرین اخبار
پرتره ای از فروید پیشتاز فروش کریستیز لندن
منیرفرمانفرمائیان، آغداشلو و درخشانی گرانترین آثار این دوره حراج تهران
حبیب الله آیت اللهی درگذشت
«ونگوگ» تاثیرگذارترین چهره تاریخ هنر غرب
پایان جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین
توضیحی درباره نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر
حراج تهران با 35 چهره جدید چکش میخورد
افتتاح نمایشگاه جدید در موزه هنرهای معاصر
شناسایی نقاشیهای تقلبی «ونگوگ»
فرانت؛ نقاشی مذهبی که به نقاشی هنر تزئینی نیز شهره بود
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir