سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
به بهانه درگذشت فرهاد مشیری
فرهاد مشیری از آن دست هنرمندان نبود که مرزی بین سنت و مدرنیته بکشد و به غیب گویی در مورد هنر مدرن بپرداز و آن را سیاه جلوه دهد؛ همین مورد باعث شد تا به اولین هنرمند خاورمیانه با اثری بیش از یک میلیون دلار معروف شود.
تحلیلی بر آثار سارا پرنیان پور؛
از آبستره و انتزاع تا ابهام و ایهام در نمایشگاه تابآوری
تابآوری عنوان نمایشگاهیاست که در آن نگاه ادبی هنرمند با فرایندهای اجرایی و بصری ادغام میگردد و مخاطب را متوجه ابهام و ایهام پیش آمده خواهد کرد.
آیا شباهت آثار لیلا حسین پور به آثار فائق احمد اتفاقیاست؟
رجوع به خاطرات قدیمی با کاوش در"ایلمه"
ایلمه به معنای گرهایست در فرش بافی و آنچهکه هنرمند در استیتمنت نمایشگاه آورده است، اشاره به یاد و خاطرات و احساسات در دوران کودکی همهی انسانها دارد.
بُعدی ماورایی و واگویه ای از جهانی موازی در آثار زهرا قیاسی
زهرا قیاسی در نمایشگاه انفرادی اخیر خود با عنوان فُسفِن در گالری باوان به جهانی فراتر اما موازی با کره خاکی که در آن بشر امروزی زندگی میکند نگاه نوینی دارد.
نگاه سنتی ایرانی در فضایی آبستره و انتزاع در آثار ابراهیمی
ابولفضل ابراهیمی با کنارهم قرار دادن لکههای رنگی گواش به پردازش در تاریخ هنر و آنچه نقاشی ایرانی نام گرفته پرداخته و به بازتعریفی آبسترکت و انتراع از سنت ایران می پردازد.
نگاهی تحلیلی به نمایشگاه مهری سراج؛
ادغام نگاه فردی و واقعی به دنیا و اتفاقات پیرامون
پرسونا عنوان نمایشگاهی را به خود اختصاص داده؛ که مهری سراج با ارائه آثارش به دنبال هدایت ذهن مخاطب به لایه های درونی خود است.
تفسیر محتوایی، تحلیل رویکردی و زیرساختی نمایشگاه مژده سوری ؛
«تقلای خاموش» نقاشی شاعرانه به سبک هایکو ها
تقلای خاموش عنوان نمایشگاهیاست که ناخودآگاه ذهن و نگاه مخاطب را به نقاشیهای خاور دور و هایکوهای ژاپنی در قرن 16 که بومی سازی شده اند، خواهد برد.
نگاهی به مجموعه "زاهد شیخ بهایی" در گالری بستان؛
واکاوی ابهام ها و ایهام ها در مجموعه "از دور"
مخاطب در نمایشگاه " از دور " با آثاری مواجه میشود که علاوه بر نمایش و کلام صریح و واضح، دارای یک ابهام و ایهام ادبی هستند.
نمایشگاه نقاشیهای مانی مهرزاد؛
خاور دور و تاثیرگزاری در جامعه جهانی از نگاه یک نقاش
المانهای بصری که پا در دنیای واقعیت گذاشتهاند و صحبت از دوران قرنطینه و محدودیتهایی میکنند که مخاطب را به دوران پاندمی نظیر کرونا در تاریخ جهان باز میگرداند.
واکاوی خاطرات در نمایشگاه فرح ابوالقاسم
ابوالقاسم، مخاطبانش را به نوستالوژی دعوت میکند
دعوت مخاطب به یادآوری یک نوستالژی خواه غم انگیز و یا شاد و نوعی روایتگری خاطرات ویژگی آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه این روزهای گالری هور است.
«
1
2
3
4
5
6
7
»
پربازدیدترین ها
واحد خاکدان: وزیری مقدم تنها هنرمند آگاه به مدرنیته بود
اعتراض هنرمندان به حضور اسراییل در المپیک2024
بزرگان دوران طلایی هلند
آخرین اخبار
اعتراض هنرمندان به حضور اسراییل در المپیک2024
بزرگان دوران طلایی هلند
واحد خاکدان: وزیری مقدم تنها هنرمند آگاه به مدرنیته بود
"گو" خالق اثر مادر و فرزند
هنرمند قرن نوزدهمی که نقاش حیوانات بود
اثر مجبوب "مونه" که طعمه حریق شد
روایت کمال الملک از کربلا
نقاشی که تحت تاثیر رمانتیسم بود
بررسی سند ملی هنرهای تجسمی در شورای هنر
«خورخه کوکو» میراث دار جنبش هنری پسا کوبیسم
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir