سرویس‌های خبری
چندرسانه‌ای
پل-گوگن،-عاشق-زندگی-بدوی-و-وحشی
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

پل گوگن، عاشق زندگی بدوی و وحشی


گوگن برای فرار از فشارها و مادی گرایی تمدن غربی به نوعی از آن دوری می جوید.


ادوارد-مونش،-هنرمندی-یاغی-در-دوران-بی‌قیدی-تاریخ
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

ادوارد مونش، هنرمندی یاغی در دوران بی‌قیدی تاریخ


مونش، همچون هنرمندی یاغی خود را درون یک زندگی بی‌قیدانه انداخت و رها از باد و مبادهای پدری که یک عمر به زندگی زاهدانۀ خود مباهات کرده بود به حلقۀ کولی‌‌وارگان مدرن پیوست.


اکسپرسیونیسم،-اعتراضی-به-فضای-تمدن-روز
نقدی بر فضای اکسپرسیون و دنیایی که خلق کردند

اکسپرسیونیسم، اعتراضی به فضای تمدن روز


نقاش اکسپرسیونیست زیاد در اشکال و رنگ ها تصرف می کند تا تابلوهایش تاثیر گذار باشدو در کار نقاشان این دوره انتقاد از تمدن و وضعیت فعلی جامعه زیاد دیده می شود.


و-عشق-تنها-عشق،-خاطره‌ای-برای-کالیگرافی-نوین
نقدی بر نمایشگاه ابراهیم الفت

و عشق تنها عشق، خاطره‌ای برای کالیگرافی نوین


اگر عشق در زندگی نباشد زندگی سرشار از روزمرگی و تکرار خواهدشد و این تکرار در اثری در نمایشگاه به شکل یک پاندل ساعت به نمایش درآمده که در استیتمنت آن آمده‌است" باورکن ای عزیز که زندگی بدون عشق به شکل یک آونگ می‌شود".


پست-امپرسیونیسم،-خودکاوی-هنرمندان-دوران-جدید
بررسی مکتب‌های هنری/ بخش دوم

پست امپرسیونیسم، خودکاوی هنرمندان دوران جدید


درست در زمانیکه منتقدان و گروه زیادی از مردم امپرسیونیست‌ها را به عنوان نقاشان جدی پذیرفته بودند خود امپرسیونیست‌ها و گروهی از پیروانشان نوعی عکس‌العمل نسبت به امپرسیونیسم نشان دادند تا پست امپرسیونیسم به وجود بیاید.


امپرسیونیسم،-جنبشی-برای-رنگ‌های-خاص-پرنشاط
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:

امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگ‌های خاص پرنشاط


امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.


در-شهرستان-امکان-برپایی-نمایشگاه-وجود-ندارد
ادیسه لطفی در گفتگو با تجسمی‌آنلاین:

در شهرستان امکان برپایی نمایشگاه وجود ندارد


ادیسه لطفی معتقد است در شهرهای دیگربه غیر از تهران، به دلیل نبودن فضای مناسب برای برپایی نمایشگاه، از آثار هنرمندان به خوبی استقبال نمی‌شود.


ادوارد-مانه،-هنرمندی-که-بعد-از-مرگش-معروف-شد
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

ادوارد مانه، هنرمندی که بعد از مرگش معروف شد


«امیل زولا» رمان‌نویس جوان که تحت تأثیر ناتورالیسم آثار مانه قرار گرفته بود، در مقاله‌ای مفصل به تعریف و تمجید از کارهای او پرداخت. در مقابل حمله و رفتارهای خصومت آمیز عموم با مانه، زولا او را نماینده تمام هنرمندان ارجمندی می‌دید که توسط نظر عموم مردم مورد توهین قرار می‌گیرند.


کاسپار-فردریش،-مبارزه‌گری-برای-افسردگی-با-هنر
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

کاسپار فردریش، مبارزه‌گری برای افسردگی با هنر


کاسپار فردریش، در تمام طول عمر با دوره‌های متوالی افسردگی مواجه بود. میل عمیقی به خودکشی او را رنج می‌داد و روحیۀ انزواطلبانۀ او، موجب شد در سال‌های آخر عمر، تنهاییِ بسیار شدیدی را تجربه کند.


رنوار،-درخشش-یک-خلاقیت-جدید
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

رنوار، درخشش یک خلاقیت جدید


کار رنوار به لحاظ فکری و تکنیکی تصویرسازی کاملی از این رویکرد جدید بود. با استفاده از ضرب قلم‌های کوتاه و رنگارنگ، او جنبش اتمسفر، برق روی گیاهان سبز و به‌ویژه نور روی پوست زنان جوان در فضای آزاد را به تصویر می‌کشید.


گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان








کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir