سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
برگی از تاریخ هنر خاورمیانه
هنرمند گزیدهکار تاثیرگذار قرن بیستم
در دنیای مدرن و هنر مفهومی آنچه از تعریف خاصی برخوردار نیست نحوه استفاده از متریال های مختلف در خلق یک فرایند هنریست که ایده تا اجرا را در بر میگیرد.
مواجه مونک با تریسی امین
مرثیه ای برای زنان در منظری جدید
رویال کالج گالری لندن نمایشگاهی بینظیر از آثار دو هنرمند بزرگ در مواجه با یک سوژه را به روی دیوارهای خود برده است. ادوارد مونک و تریسی امین.
بیلان کاری به هرقیمتی
موزه هنرهای معاصر و پاردوکس نمایشگاهی
موزه هنرهای معاصر تهران، بدون شک قلب تپنده هنرهای تجسمی ایران است. چندین سال که تعطیلش کردند هیچ، حال مکانی شده است برای نمایشگاهی تحقیقاتی در مورد هنر 500 سال قبل و قبلتر.
چهلوسه سال توقف در موزه هنرهای معاصر تهران
موزه هنرهای معاصر تهران سالهاست هیچ اثر خارجیای برای گنجینه خود خریدار نکرده است
رویداد1400 با 209 اثر برگزار شد
کرج میزبان 132 هنرمند با 209 اثر
به طور کلی چند دستگی بصری موجود در این قبیل رویدادها به نوعی ناخواسته ناهنجاریهای دیداریی و بصری را شامل خواهد شد که در این نمایشگاه با درایت و دانش در نحوه چیدمان به کمترین حالت رسید.
ناگفتههایی که ماهیت بصری پیدا میکنند
ایفای نقش مخاطب در آثار ایرج شایستهپور
شایستهپور با هر برخورد رنگ با بوم که ایجاد میشود میلیونها کلمه و تصاویر عکاسی شده یا نشده را نمایان میکند و به نحوی ناگفتههایی که زبان در بیان و ابراز آنها ناتوان است به صورت یک حس و کاملا ناخودآگاه در اثرهای او بار معنایی پررنگی به خود میگیرند و دارای ماهیتی بصری میشوند.
سمت و سوی مجسمه سازی ما به کجا می رود؟
شهرداری ها با سیاست ارزان تر شدن پرتره ها و ایجاد حس رقابت در هنرمندان برای دستیابی و حصول به تعدادی پرتره محدود، مبادرت به طراحی رویداد ساخت پرتره با عنوان سمپوزیوم را رقم زدند، با توجه به تعداد زیاد مفاخر در کشور،ظرف حدود یک دهه این سیاستگذاری در اکثر شهرهای بزرگ به نوعی اپیدمی شد، به طوری که اکنون به عنوان تنها برگزارکنندگان سمپوزیوم پرتره در جهان علاوه بر تعداد این رویداد در حد زمانی کوتاه دستاوردهای زیادی هم به دست آورده ایم و دور نیست که در کتاب گینس این همه تلاش ثبت و ضبط شود.
بررسی مکاتب هنری
کوبیسم، ماجراجویی خلاقه پیکاسو
کوبیسم تحلیلی چنان منطقی و تئوری هایشان چنان معقول و منطقی بود که سبک های نقاشان گوناگون در این مکتب از هم غیر قابل تمیز شدند.
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
نمایشگاه طراحی خیاو در گالری نگر
کشاندن مخاطب به عمق وجودی اثر هنری
نمایشگاه طراحی در ایران به شکلی جا افتاده استکه مجموعهداران کمتر به آن توجه نشان میدهند و مخاطبانش قشر خاصی از جامعه هنر را در بر میگیرد این اتفاق به خودی خود ضعفی در جامعه تجسمی محسوب میشود.
«
...
3
4
5
6
7
8
9
»
پربازدیدترین ها
حراج اثر گشده ای از میکل آنژ در کریستیز
رکورد کریستیز هنگ کنگ به اثر پیکاسو تعلق گرفت
نقاش زنی که درجامعه مردسالار غرب گم شد
آخرین اخبار
رکورد کریستیز هنگ کنگ به اثر پیکاسو تعلق گرفت
حراج اثر گشده ای از میکل آنژ در کریستیز
نقاش زنی که درجامعه مردسالار غرب گم شد
مدام به دنبال دنیایی رنگی در نقاشی هایم هستم
غوطهور شدن در درخششی از نور
اثر تازه کشف شده ای از رامبرانت به حراجی می رود
قیمت 48.3 میلیون دلاری برای «تاجها» از «ژان میشل باسکیا»
فروش غافلگیرکننده نقاشی «چرچیل»
رکورد تازه کریستیز در فروش هنر خاورمیانهای نوگرا و معاصر
لوور یکی از موزه های خود را تعطیل کرد
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir