سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
بیلان کاری به هرقیمتی
موزه هنرهای معاصر و پاردوکس نمایشگاهی
موزه هنرهای معاصر تهران، بدون شک قلب تپنده هنرهای تجسمی ایران است. چندین سال که تعطیلش کردند هیچ، حال مکانی شده است برای نمایشگاهی تحقیقاتی در مورد هنر 500 سال قبل و قبلتر.
چهلوسه سال توقف در موزه هنرهای معاصر تهران
موزه هنرهای معاصر تهران سالهاست هیچ اثر خارجیای برای گنجینه خود خریدار نکرده است
رویداد1400 با 209 اثر برگزار شد
کرج میزبان 132 هنرمند با 209 اثر
به طور کلی چند دستگی بصری موجود در این قبیل رویدادها به نوعی ناخواسته ناهنجاریهای دیداریی و بصری را شامل خواهد شد که در این نمایشگاه با درایت و دانش در نحوه چیدمان به کمترین حالت رسید.
ناگفتههایی که ماهیت بصری پیدا میکنند
ایفای نقش مخاطب در آثار ایرج شایستهپور
شایستهپور با هر برخورد رنگ با بوم که ایجاد میشود میلیونها کلمه و تصاویر عکاسی شده یا نشده را نمایان میکند و به نحوی ناگفتههایی که زبان در بیان و ابراز آنها ناتوان است به صورت یک حس و کاملا ناخودآگاه در اثرهای او بار معنایی پررنگی به خود میگیرند و دارای ماهیتی بصری میشوند.
سمت و سوی مجسمه سازی ما به کجا می رود؟
شهرداری ها با سیاست ارزان تر شدن پرتره ها و ایجاد حس رقابت در هنرمندان برای دستیابی و حصول به تعدادی پرتره محدود، مبادرت به طراحی رویداد ساخت پرتره با عنوان سمپوزیوم را رقم زدند، با توجه به تعداد زیاد مفاخر در کشور،ظرف حدود یک دهه این سیاستگذاری در اکثر شهرهای بزرگ به نوعی اپیدمی شد، به طوری که اکنون به عنوان تنها برگزارکنندگان سمپوزیوم پرتره در جهان علاوه بر تعداد این رویداد در حد زمانی کوتاه دستاوردهای زیادی هم به دست آورده ایم و دور نیست که در کتاب گینس این همه تلاش ثبت و ضبط شود.
بررسی مکاتب هنری
کوبیسم، ماجراجویی خلاقه پیکاسو
کوبیسم تحلیلی چنان منطقی و تئوری هایشان چنان معقول و منطقی بود که سبک های نقاشان گوناگون در این مکتب از هم غیر قابل تمیز شدند.
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
نمایشگاه طراحی خیاو در گالری نگر
کشاندن مخاطب به عمق وجودی اثر هنری
نمایشگاه طراحی در ایران به شکلی جا افتاده استکه مجموعهداران کمتر به آن توجه نشان میدهند و مخاطبانش قشر خاصی از جامعه هنر را در بر میگیرد این اتفاق به خودی خود ضعفی در جامعه تجسمی محسوب میشود.
ویرانهسازی، نمونهای از مدیریت مظفری بر دنیای هنر ایران
موزه هنرهای معاصر آبادان، خداحافظی با یک رویا
مظفری را باید با به تعطیل کشاندنها شناخت و از او با این عنوان یاد خواهد شد. موزههایی که میتوانست چشم و چراغ هنر ایران باشد را وی به تعطیلی کشانده است.
آهای مرکز تجسمی از خواب بیدار شو
لطفا گالریها را ببندید
در شرایطی که کرونا در حال پیشرفت هر روزه است و جان هموطنانمان را میگیرد، گالریها بدون توجه به شرایط موجود اقدام به بازگشایی نمایشگاههای خود کردهاند و هیچ نظارتی هم از سوی مرکز تجسمی بر آنها نیست.
«
...
3
4
5
6
7
8
9
»
پربازدیدترین ها
فرشچیان برای چاپ اثرش روی اسکناس 200 هزار تومانی پولی نگرفت
هنرمندان ایرانی در حراجی «بونامز»
«جان سینگر سارجنت» خالق پرترههای تحسین برانگیز
آغاز بهکار جشنواره تجسمی جوانان با شعری از فریدون مشیری
رکوردشکنی نقاشی های «باب راس» 30 سال بعد از مرگش
آخرین اخبار
فرشچیان برای چاپ اثرش روی اسکناس 200 هزار تومانی پولی نگرفت
آغاز بهکار جشنواره تجسمی جوانان با شعری از فریدون مشیری
رکوردشکنی نقاشی های «باب راس» 30 سال بعد از مرگش
«جان سینگر سارجنت» خالق پرترههای تحسین برانگیز
هنرمندان ایرانی در حراجی «بونامز»
راهیابی اثر هنرمند هرمزگانی به رقابتهای بینالمللی عکاسی نکسوس
نمایش پرتره «اندی وارهول» پس از 50 سال
دبیر سی و دومین جشنواره هنرهای تجسمی جوان منصوب شد
نقاشی دیواری با قدمتی بیش از 3000سال را کشف شد
سفری به خیال در نمایشگاه دفینهی اهورا محمدی
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir