سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
چندرسانهای
نقدی بر فضای اکسپرسیون و دنیایی که خلق کردند
اکسپرسیونیسم، اعتراضی به فضای تمدن روز
نقاش اکسپرسیونیست زیاد در اشکال و رنگ ها تصرف می کند تا تابلوهایش تاثیر گذار باشدو در کار نقاشان این دوره انتقاد از تمدن و وضعیت فعلی جامعه زیاد دیده می شود.
نقدی بر نمایشگاه ابراهیم الفت
و عشق تنها عشق، خاطرهای برای کالیگرافی نوین
اگر عشق در زندگی نباشد زندگی سرشار از روزمرگی و تکرار خواهدشد و این تکرار در اثری در نمایشگاه به شکل یک پاندل ساعت به نمایش درآمده که در استیتمنت آن آمدهاست" باورکن ای عزیز که زندگی بدون عشق به شکل یک آونگ میشود".
بررسی مکتبهای هنری/ بخش دوم
پست امپرسیونیسم، خودکاوی هنرمندان دوران جدید
درست در زمانیکه منتقدان و گروه زیادی از مردم امپرسیونیستها را به عنوان نقاشان جدی پذیرفته بودند خود امپرسیونیستها و گروهی از پیروانشان نوعی عکسالعمل نسبت به امپرسیونیسم نشان دادند تا پست امپرسیونیسم به وجود بیاید.
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
ادیسه لطفی در گفتگو با تجسمیآنلاین:
در شهرستان امکان برپایی نمایشگاه وجود ندارد
ادیسه لطفی معتقد است در شهرهای دیگربه غیر از تهران، به دلیل نبودن فضای مناسب برای برپایی نمایشگاه، از آثار هنرمندان به خوبی استقبال نمیشود.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
ادوارد مانه، هنرمندی که بعد از مرگش معروف شد
«امیل زولا» رماننویس جوان که تحت تأثیر ناتورالیسم آثار مانه قرار گرفته بود، در مقالهای مفصل به تعریف و تمجید از کارهای او پرداخت. در مقابل حمله و رفتارهای خصومت آمیز عموم با مانه، زولا او را نماینده تمام هنرمندان ارجمندی میدید که توسط نظر عموم مردم مورد توهین قرار میگیرند.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
کاسپار فردریش، مبارزهگری برای افسردگی با هنر
کاسپار فردریش، در تمام طول عمر با دورههای متوالی افسردگی مواجه بود. میل عمیقی به خودکشی او را رنج میداد و روحیۀ انزواطلبانۀ او، موجب شد در سالهای آخر عمر، تنهاییِ بسیار شدیدی را تجربه کند.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
رنوار، درخشش یک خلاقیت جدید
کار رنوار به لحاظ فکری و تکنیکی تصویرسازی کاملی از این رویکرد جدید بود. با استفاده از ضرب قلمهای کوتاه و رنگارنگ، او جنبش اتمسفر، برق روی گیاهان سبز و بهویژه نور روی پوست زنان جوان در فضای آزاد را به تصویر میکشید.
وضعیتی بغرنج که نهادی قدیمی را از نفس انداخته است
انجمن تجسمی تهران، انجمنی برای یک نفر
برگزاری نمایشگاهی ضعیف، گرفتن حق ورودی از هنرمندان آن هم برای یک نمایشگاه اینستاگرامی که هزینهای ندارد، نامشخص بودن دخل و خرج انجمن، ورودهای مالی و خروجهای نامشخص و .... از جمله مواردی است که به زعم اعضاء ریاست انجمن باید به آنها پاسخ دهد.
ساغر پزشکیان در گفتگو با تجسمیآنلاین:
جامعه هنری ایران ارتباط نزدیکی با فرهنگ عمومی مردم ندارد
کلا جامعه هنری ایران ارتباط نزدیکی با فرهنگ عمومی مردم ندارد و شاید این بخاطر نقش کمرنگ موزهها و نهادهای دولتی و بخصوص رسانههای عمومی مثل تلوزیون و رادیو باشد.
«
1
2
3
4
5
6
7
»
پربازدیدترین ها
واحد خاکدان: وزیری مقدم تنها هنرمند آگاه به مدرنیته بود
اعتراض هنرمندان به حضور اسراییل در المپیک2024
بزرگان دوران طلایی هلند
آخرین اخبار
اعتراض هنرمندان به حضور اسراییل در المپیک2024
بزرگان دوران طلایی هلند
واحد خاکدان: وزیری مقدم تنها هنرمند آگاه به مدرنیته بود
"گو" خالق اثر مادر و فرزند
هنرمند قرن نوزدهمی که نقاش حیوانات بود
اثر مجبوب "مونه" که طعمه حریق شد
روایت کمال الملک از کربلا
نقاشی که تحت تاثیر رمانتیسم بود
بررسی سند ملی هنرهای تجسمی در شورای هنر
«خورخه کوکو» میراث دار جنبش هنری پسا کوبیسم
یادداشت
به بهانه درگذشت فرهاد مشیری
تحلیلی بر آثار سارا پرنیان پور؛
از آبستره و انتزاع تا ابهام و ایهام در نمایشگاه تابآوری
آیا شباهت آثار لیلا حسین پور به آثار فائق احمد اتفاقیاست؟
رجوع به خاطرات قدیمی با کاوش در"ایلمه"
بُعدی ماورایی و واگویه ای از جهانی موازی در آثار زهرا قیاسی
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir