سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
چندرسانهای
نقدی بر فضای اکسپرسیون و دنیایی که خلق کردند
اکسپرسیونیسم، اعتراضی به فضای تمدن روز
نقاش اکسپرسیونیست زیاد در اشکال و رنگ ها تصرف می کند تا تابلوهایش تاثیر گذار باشدو در کار نقاشان این دوره انتقاد از تمدن و وضعیت فعلی جامعه زیاد دیده می شود.
نقدی بر نمایشگاه ابراهیم الفت
و عشق تنها عشق، خاطرهای برای کالیگرافی نوین
اگر عشق در زندگی نباشد زندگی سرشار از روزمرگی و تکرار خواهدشد و این تکرار در اثری در نمایشگاه به شکل یک پاندل ساعت به نمایش درآمده که در استیتمنت آن آمدهاست" باورکن ای عزیز که زندگی بدون عشق به شکل یک آونگ میشود".
بررسی مکتبهای هنری/ بخش دوم
پست امپرسیونیسم، خودکاوی هنرمندان دوران جدید
درست در زمانیکه منتقدان و گروه زیادی از مردم امپرسیونیستها را به عنوان نقاشان جدی پذیرفته بودند خود امپرسیونیستها و گروهی از پیروانشان نوعی عکسالعمل نسبت به امپرسیونیسم نشان دادند تا پست امپرسیونیسم به وجود بیاید.
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
ادیسه لطفی در گفتگو با تجسمیآنلاین:
در شهرستان امکان برپایی نمایشگاه وجود ندارد
ادیسه لطفی معتقد است در شهرهای دیگربه غیر از تهران، به دلیل نبودن فضای مناسب برای برپایی نمایشگاه، از آثار هنرمندان به خوبی استقبال نمیشود.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
ادوارد مانه، هنرمندی که بعد از مرگش معروف شد
«امیل زولا» رماننویس جوان که تحت تأثیر ناتورالیسم آثار مانه قرار گرفته بود، در مقالهای مفصل به تعریف و تمجید از کارهای او پرداخت. در مقابل حمله و رفتارهای خصومت آمیز عموم با مانه، زولا او را نماینده تمام هنرمندان ارجمندی میدید که توسط نظر عموم مردم مورد توهین قرار میگیرند.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
کاسپار فردریش، مبارزهگری برای افسردگی با هنر
کاسپار فردریش، در تمام طول عمر با دورههای متوالی افسردگی مواجه بود. میل عمیقی به خودکشی او را رنج میداد و روحیۀ انزواطلبانۀ او، موجب شد در سالهای آخر عمر، تنهاییِ بسیار شدیدی را تجربه کند.
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا
رنوار، درخشش یک خلاقیت جدید
کار رنوار به لحاظ فکری و تکنیکی تصویرسازی کاملی از این رویکرد جدید بود. با استفاده از ضرب قلمهای کوتاه و رنگارنگ، او جنبش اتمسفر، برق روی گیاهان سبز و بهویژه نور روی پوست زنان جوان در فضای آزاد را به تصویر میکشید.
وضعیتی بغرنج که نهادی قدیمی را از نفس انداخته است
انجمن تجسمی تهران، انجمنی برای یک نفر
برگزاری نمایشگاهی ضعیف، گرفتن حق ورودی از هنرمندان آن هم برای یک نمایشگاه اینستاگرامی که هزینهای ندارد، نامشخص بودن دخل و خرج انجمن، ورودهای مالی و خروجهای نامشخص و .... از جمله مواردی است که به زعم اعضاء ریاست انجمن باید به آنها پاسخ دهد.
ساغر پزشکیان در گفتگو با تجسمیآنلاین:
جامعه هنری ایران ارتباط نزدیکی با فرهنگ عمومی مردم ندارد
کلا جامعه هنری ایران ارتباط نزدیکی با فرهنگ عمومی مردم ندارد و شاید این بخاطر نقش کمرنگ موزهها و نهادهای دولتی و بخصوص رسانههای عمومی مثل تلوزیون و رادیو باشد.
«
1
2
3
4
5
6
7
»
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار
فروش فراتر از انتظار اثر شاگال در ساتبی هنگ کنگ
نمایش نادرترین آثار پیکاسو برای آخرین بار
پروانه اعتمادی درگذشت
8 اثر خلاقانه از هنر خیابانی
نقاشی طبیعت بی جان با موضوع گل
رمزگشایی از تابلوهای خالق «جیغ»
کامران کاتوزیان احیاگرگرافیک تبلیغات کشور درگذشت
مهدی زاده سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد شد
تندیس بوعلی سینا در منطقه 13 تهران رونمایی شد
دانش آموخته موزه داری سرپرست موزه هنرهای معاصر شد
یادداشت
تفسیر محتوایی و تحلیل رویکردی فیلم مدار موازی؛
از نگاه سورئالیستی نقاشان قرن 20 تا تاثیرگذاری و نفوذ آن بر ذهن مخاطب در فیلم مدار موازی
بازتاب سنت ها در آینه ها/ خبرهایی از جدیدترین نمایشگاه ایرج اسکندری
دزدیده شدن ستون ها در نمایشگاه مصطفی چوب تراش
از اگزیستانسیالیسم تا بازی با آرایههای ادبی در نمایشگاه خونمایه
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir