سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 48894
تاریخ انتشار : 1403/07/11 08:12

فرانت؛ نقاشی مذهبی که به نقاشی هنر تزئینی نیز شهره بود



ویدئویی زنده از اتاق 75 موزه پرادا در اسپانیا با نمایش نقاشی الخاندرو فرانت با نام " دفن سنت سباستین" را مشاهده می کنید.

به گزارش تجسمی آنلاین، الخاندرو فرانت در مادرید به دنیا آمد و نزد عمویش، لوئیس فرانت لیوساس، و در آکادمی رئال آکادمی بلاس آرتس د سان فرناندو تحصیل کرد. 

او همچنین برای تحصیل در رم کمک هزینه تحصیلی دریافت کرد، جایی که او از جمله اولین دانشجویانی بود که به همراه فرانسیسکو پرادیلا، کاستو پلاسنسیا، مانوئل کاستلانو، ادواردو سانچز سولا و خامه موررا در "Academia Española de Bellas Artes en Roma" شرکت کردند.

فرانت مدیر موزه هنرهای مدرن در مادرید بود که در سال ۱۹۷۱ به موزه دل پرادو ادغام شد. پسرش نیز آنجل فرانت مجسمه ساز برجسته پیشتاز اسپانیایی بود.

موزه ی پرادو را در جهان همه به عنوان یکی از ارزشمندترین گالری‌های هنری در جهان و کشور اسپانیا می شناسند. پرادو در خیابانی همنام خود یعنی خیابان پسئو دل پرادو (Paseo del Prado) قرار گرفته است.

ساختمانی که در حال حاضر موزه در آن قرار دارد، از قرن ۱۸ میلادی به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. موزه ی پرادو برای اولین بار در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۱۸۱۹ به صورت رسمی افتتاح شد. پرادو در زبان اسپانیایی به معنای علفزار است و این نام گذاری به سبب وجود باغ و علفزارهایی در اطراف این موزه بوده است.

در این مجموعه در حال حاضر بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه از آثار بزرگ ترین هنرمندان جهان، وجود دارد. وقتی می گوییم آثار بزرگ از بزرگ ترین استادان اسپانیایی در این موزه جمع شده است، منظورمان هنرمندانی همچون: بوش ، ولاسکِز، روبنس، رافائل و گویا و بزرگانی دیگر در عالم آثار هنری همچون نقاشی ومجسمه سازی می باشد. سبک آثار این موزه بیشتر در عالم هنرهای نئو کلاسیک است.

او عمدتاً موضوعات مذهبی و تاریخی را نقاشی می کرد، اما به نقاشی ژانر و هنر تزئینی نیز اختصاص داشت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir