سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47809
تاریخ انتشار : 1403/05/27 10:44

نقاشی که اثرش به نماد ملی تبدیل شد



هر چند در مورد محل تولد آسلیین سردرگمی وجود دار اما جان آسلین در دیپه از یک خانواده هوگونو فرانسوی به نام ژان آسلین به دنیا آمد . یکی از نقاشی‌های او به نام « قو در معرض تهدید» که یک قو را در حال دفاع تهاجمی از لانه‌اش به تصویر می‌کشد، به نماد مقاومت ملی هلند تبدیل شد،

به گزارش تجسمی آنلاین،  او بین سالهای ۱۵۸۷ تا ۱۶۳۰ از" Esaias van de Veld"آموزش دریافت کرد، و خود را به ویژه در نقاشی منظره و حیوانات متمایز کرد، اگرچه آثار تاریخی و قطعات نبرد او نیز تحسین شده است.

در مورد محل تولد آسلین علاوه بر دیپه، اوترخت و کلن نیز نام برده می شود. از سال ۱۶۲۱، شاید بعداً، او در آمستردام زندگی می‌کرد، جایی که شاگرد یان مارتزن جوان یا Esaias van de Velde بود. 

اولین اثر شناخته شده او به سال ۱۶۳۴ برمی گردد. در ۴ نوامبر ۱۶۳۵ از او به عنوان شاهد غسل تعمید در آمستردام یاد می شود، قبل از اینکه اواخر همان سال از طریق فرانسه به ایتالیا برود. از حدود ۱۶۳۵ تا حدود ۱۶۴۴ او در رم زندگی می کرد. در اینجا او به عضویت Bentvueghels، انجمنی متشکل از هنرمندان عمدتا هلندی و فلاندری فعال در رم، شد و از آنها لقب "Crabbetje" را دریافت کرد. انگشتانش آنقدر خم شده بودند که به سختی می توانست یک پالت را نگه دارد!

او به فرانسه و ایتالیا سفر کرد و سبک خود را با الگوبرداری از بامبوچیو ( پیتر ون لر ) که همچنین یکی از اعضای بنتووئگل بود، ساخت . نیکلاس د هلت استاکاد و آسلین در سال ۱۶۴۵ با دو خواهر در لیون ازدواج کردند که هر دو دختر هووارت کورمن از آنتورپ بودند . به گفته هوبراکن، او این داستان را از آبراهام ژنوئلز شنید ، که به نوبه خود آن را از لورن فرانک، هنرمندی که در آن زمان با آرتوس کولینوس در لیون در خانواده کورمان اقامت داشت، شنید. 

ازدواج آنها هر دو Asselijn و Helt-Stockade را پس از سفر به هلند بازگرداند. آسلین دستی پژمرده و قد کوچکی داشت که به او در فرانسه لقب کوچک ژان هلندوا را داد و به او لقب Krabbetje (پنجه کوچک) را در Bentvueghels داد .

به نظر می رسد او با رامبراند دوست شده است . در حکاکی که رامبراند از او ساخته است، به نظر می رسد آسلین در برخی ایالت ها در مقابل سه پایه ایستاده است. دست های او نشان داده نمی شود. فردریک دو موشرون ، دیگر نقاش منظره ایتالیایی، شاگرد او بود.

او یکی از اولین نقاشان هلندی بود که شیوه ای تازه و واضح از نقاشی مناظر به سبک کلود لورن را معرفی کرد و نمونه او به سرعت توسط هنرمندان دیگر دنبال شد. تصاویر Asselijn در آمستردام بسیار مورد توجه قرار گرفت و تعدادی از آنها در موزه های آن شهر وجود دارد. بیست و چهار، نقاشی شده در ایتالیا، حکاکی شد.

یکی از نقاشی‌های او به نام « قو در معرض تهدید» که یک قو را در حال دفاع تهاجمی از لانه‌اش به تصویر می‌کشد، به نماد مقاومت ملی هلند تبدیل شد، اگرچه مشخص نیست که آیا اسلیین چنین قصدی داشته است یا خیر. به ویژه، آن را به عنوان تصویری از یوهان دو ویت تفسیر کردند . 

چندین کتیبه توسط صاحبان بعدی نقاشی اضافه شد، از جمله "هلند" بر روی یکی از تخم مرغ ها، و "دشمن دولت" در کنار سگی که لانه را تهدید می کند. برخی از قسمت های نقاشی نسبت به قو کمتر واقع گرایانه هستند، مانند ابرهای کم آویزان، سگ و تخم مرغ هایی که به نظر می رسد صاف هستند.

قدمت این نقاشی به دهه 1640 می رسد. این مشهورترین اثر Asselijn در نظر گرفته می‌شود و اولین خرید Rijksmuseum بود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir