به گزارش تجسمی آنلاین، ساسنال نقاش پیشروی اهل لهستان ، اغلب با استفاده از تصاویر رسانه های جمعی موضوع های اجتماعی و سیاسی روز را با رویکردی موجز دستمایه ی نقاشی هایش قرار می دهد.
نقاشی های ساسنال را می توان آرشیوی از انبوه تصاویری دانست که جامعه معاصر را احاطه کرده اند او همچنین از عکس هایی استفاده می کند که در طول سفرهایش از درون خودرویی در برش های غیر معمول در نقاشی های ساسنال زاویه ی نگاه دوربین را تداعی می کند و به کارهایش کیفیتی سینمایی می بخشد ، او در عین حال رویکردی گرافیکی به نور و رنگ نیز دارد .
ساسنال در انتقال تصاویر مرجع به سطح بوم پرسپکتیو را نگه می دارد اما جزئیات زیادی را حذف و یا با طیف محدودی از خطوط و سطوح رنگی جایگزین می کند و آن چه معمولا باقی می ماند چشم اندازی سرد، فضایی خالی و ترکیب بندی ای محدود است.
در آثار ساسنال خطوط و رنگ ها با حضور تمامیت خواه و جهش یافته ی خود مدام در حال بیان تصنع خویش اند.این تصاویر قرار است همانند فیلم و عکاسی ارجاع به زندگی داشته باشند یا به بیان دیگر سرشار از واقعیت باشند،اما به واسطه تکنیک حذف ،تقلیل و جایگزینی – که ساسنال اغلب از آن ها استفاده می کند- این ماهیت اولیه با برخورد مکانیکی او به انتزاع نزدیک می شود.
این فاصله گذاری و برخورد مکانیکی در نقاشی هایش عنصر های موجز تر و واضح تری را ارجاع به زندگی به ارمغان می آورد .
نقاشی های ساسنال همیشه بر مبنای حدی از فاصله با واقعیت مرجع شکل می گیرند و قدرت نقاشی هایش در همین فاصله ای است که بین بیننده و موضوع نقاشی ایجاد می کند .
به نظر می رسد که ساسنال عامدانه نمی گذارد درگیری عاطفی بین بیننده با نقاشی شکل گیرد او با تمرکز بر عناصر بصری محدود طنین و حجم بیشتری به آنها می دهد.