سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47793
تاریخ انتشار : 1403/05/16 07:23

پویا آریان پور؛ از نقاشی تا نمایش جهان پر نقص در مجسمه



پویا آریان پور در مورد آثارش معتقد است که با خلق فرم هایی در قامت حجم به دنبال قراردادن جهان درون آنهاهستم که با توجه به تکثر موجود در این آثار آنچه تمایل دارد را تصویر می کند و به نوعی به دنبال نمایش جهان پر نقص هستم .

به گزارش تجسمی آنلاین، در آثار آریان پور با پوششی آیینه کاری شده مواجهیم که به نوعی به دنبال احیای سنت ایرانی است .

رویین پاکباز درباره‌ی ویژگی‌های آثار این هنرمند می‌نویسد: «آریانپور در نقاشی‌های انتزاعی یا نیمه‌انتزاعی‌اش همواره موازنه‌ای بین رفتارهای سنجیده و خودانگیخته برقرار کرده است. در سلسله ترکیب بندی‌های سه‌لته ای با اکریلیک روی کاغذ، خط های روان و جلوه‌های گوناگون بافت بر زمینه‌ای از سطوح رنگی تخت ظاهر می‌شوند و لته‌ها از طریق ساختار هندسی درونی‌شان به هم می‌پیوندند. خودانگیختگی و ایجاز بیان در کارهای اخیر پویا آریان پور سنت هنر خاور دور را به یاد می‌آورد.»

پویا آریان پور در سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. او دیپلم هنرهای تجسمی خود را از هنرستان هنرهای تجسمی تهران اخذ کرده است.

اخذ لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۷۸و فوق لیسانس نقاشی از همین دانشگاه مدارک تحصیلی این هنرمند را تشکیل می دهند.

آریان پور در سال ۱۳۷۹ برنده پنجمین دوسالانه نقاشی تهران و در سال ۱۳۸۱ برنده دومین دوسالانه نقاشی معاصر جهان اسلام شده است.

این نقاش آثارش را در نمایشگاه های متعددی در خارج و داخل از کشور به نمایش گذاشته است.

سال ۱۳۷۷ اولین حضور بین‌المللی او در بی‌ینال هنر آسیایی بنگلادش رقم خورد. یک سال پس از آن نیز آثار او همراه با نمایشگاه «نسیمی از باغ پارسی» در لس‌آنجلس، فلوریدا و نیویورک به نمایش درآمد. 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir