سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47755
تاریخ انتشار : 1403/04/27 16:45

«فرهاد مشیری» هنرمند نقاش درگذشت



«فرهاد مشیری» هنرمند نقاش پیشکسوت و سرشناس ایرانی و خالق مجموعه‌های «هیبرید» و «دختران ایران» درگذشت.

به گزارش تجسمی آنلاین، فرهاد مشیری نقاش سرشناس ایرانی امروز- چهارشنبه- ۲۷ تیر- بر اثر ایست قلبی در ۶۱ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت. همسر او شیرین علی‌آبادی عکاس حرفه‌ای بود که سال ۱۳۹۷ از دنیا رفت.

مشیری سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد و به واسطه پدرش که یکی از سرمایه‌داران شیراز و صاحب چند سینما بود و البته استعدادی که داشت، از دوران نوجوانی به هنر و به خصوص سینما علاقه‌مند شد.

خودش در این باره می‌گوید: ۱۵ سال در شیراز بودم. پدرم در شیراز صاحب سینما بود و من با سینما بزرگ شدم. اوایل تصمیم داشتم معمار شوم. در دوره دبیرستان، معلم هنرم گفت «حالا چقدر عجله داری، دو سال برو دانشگاه هنر و بعد معماری بخوان.» من هم چون شاگرد حرف گوش کنی بودم به دانشگاه هنر رفتم.

مشیری به تدریج به سمت طراحی و نقاشی گرایش پیدا کرد و عشق و علاقه‌اش به هنر و داشتن مهارت نسبی او در طراحی همراه با تشویق‌های پدر سبب شد تا این مسیر را به صورت جدی ادامه دهد.

مشیری از جمله هنرمندان بنام ایرانی بود که آثارش مورد توجه بسیاری از مجموعه داران غربی و اروپایی قرار گرفته و هنردوستان غرب آسیا نیز پیگیر آثار او هستند. مشیری جزو هنرمندانی بود که سال ۲۰۰۸ در حراج کریستیز دبی قیمت اثرش از یک میلیون دلار عبور کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir