سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47729
تاریخ انتشار : 1403/04/17 11:33

28سال تلاش هنرمند ترکیه‌ای برای زیباسازی مساجد



نزدیک به 28 سال پیش، سرهات یازار، هنرمند ترکیه‌ای برای تسلط بر هنر اسلامی، سفری را آغاز کرد و امروز، آثار او بیش از100 مسجد در سراسر ترکیه را زینت داده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، سرهات یازار، هنرمند ۴۶ ساله اهل شهر الازیغ در شرق ترکیه در دوران دانشجویی عشق خود را به خوشنویسی و تذهیب کشف کرد و استعداد ذاتی خود در طراحی را با شیفتگی به اشکال هنری سنتی ترکیه در هم آمیخت.
 
آثار هنری او در این ۲۸ سال، از جمله کارهای باروک، قلمکاری و تزئینات مساجد، تحسین بسیاری  را برای او به همراه داشته است. یازار درباره فعالیت هنری خود اظهار داشت: من کار در این زمینه را با دنبال کردن کنجکاوی خود شروع کردم.

هنرمند+ترکیه+ای
 


 
این کنجکاوی او را بر آن داشت تا با دیگر خوشنویسان مشهور همراه شود و تیمی را تشکیل دهد که برای زیباسازی مساجد کار می‌کنند. در طول سال‌ها، یازار قلم موی ظریف خود را در مساجد مناطق مختلف ترکیه برده است. مدت زمان پروژه‌های او متفاوت است و بسته به جزئیات مسجد و نقوش مورد استفاده از ۲۰ روز تا یک سال طول می‌‌کشد.

هنرمند+ترکیه+ای
 


 
او علی‌رغم ماهیت پرزحمت کارش، از محصول نهایی لذت زیادی می‌برد و این فرآیند را با حفر چاه با سوزن مقایسه می‌کند. در حال حاضر یازار در حال تکمیل کار خود در مسجد صحابه در الازیغ است.

هنرمند+ترکیه+ای
 

 
وی با ابراز علاقه به ادامه کار هنری خود گفت: هر کاری که با عشق انجام شود نه تنها خستگی را از بین می‌برد بلکه لذت زیادی نیز به همراه دارد. تا زمانی که خداوند به ما حیات بدهد و تا زمانی که قدرت داشته باشیم این هنر را ادامه خواهیم داد. هنر مانند سفری بی‌پایان است. من آن را تا اینجا رسانده‌ام و تلاش می‌کنم هر روز و هر بار و در هر مسجد جدید با افزودن چیزهای جدید آثار زیباتری خلق کنم.

هنرمند+ترکیه+ای
 


منبع: حریت دیلی

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir