به گزارش تجسمی آنلاین، علی اعتباری در حالی مجسمههای سفالین خود را تا شانزدهم اسفند در گالری ویستا به تماشا دارد که برای معرفی آن، این متن منتشر شده است: « مجموعه «غربتیها» که سری رو به بالا دارند و طرح لبخندی کامل نشده بر لبهای آنان جاری است و نگاه خیره خود را به روبرویشان دوختهاند، جهان بیرون را، جهانی بیهوده و بیمعنا میانگارند. تازگی «بیمعنایی» در مجموعه پیشرو، بیش از هرچیزی از فرم تجسمی صورتها مایه میگیرد تا ترتیبات چیدمانی اثر. جنبه تازه دیگر این مجموعه، حرکت علی اعتبار از تودهگرایی به تکگرایی است، چرا که اینبار خبری از انبوه مجسمههای چیدمانی نیست که در هارمونی هماهنگ با مجسمههای مرکزی قرار داشتند. او از سویی با تکیه بر نوعی هوشمندی غریزی، آثارش را به جنبه مواجههای و تعاملی آغشته میسازد و مخاطب را از پس عمل نواختن به نزدیکی با اثر دعوت میکند. از سوی دیگر علی اعتبار مجدد به سمت واکاوی لایههای تجربه زیستهاش باز میگردد. »
همچنین عصر ششم اسفند علاقمندان به آثار پیشگامان هنر مدرن ایران چهار ساعت فرصت داشتند از یک اثر فرامرز پیلارام دیدن کنند.
بهنام کامرانی، استاد دانشگاه و هنرمند تصویری در معرفی این هنرمند و اثر به نمایش درآمده نوشته است: « فرامرز پیلارام (۱۳۶۲-۱۳۱۵) از هنرمندان مدرن و پیشرو محسوب میشود که عرصهی خطاطی را با جلوههای هنر مدرن به هم میآمیزد. او از هنرمندان مکتب سقاخانه و گروه پیشرو \" آزاد\" بود و آثارش به بینال ونیز راه پیدا کرد و به کلکسیون موزهی متروپولیتن و موزهی هنر مدرن نیویورک و موزههای داخلی راه یافت.
نقاشی حاضر اثری متفاوت از پیلارام است. نشانههای مطالعات پیلارام روی مهرها و خطوط ایرانی در این اثر به شکلی مدرن متبلور شده است. ترکیببندی جسورانه و رنگهای سیاه و سفید، تصویری نئو مینمالیستی را به دست میدهد. از دور شبیه نقاشیهای هایکوست، آنی و معلق. شکلی منحنی و کـرجی مانند که انگـار طبیعتی بر آن سوار شده است. اما این طبیعت از خط نگارههایی شکل یافته، که به دقت و با صرف وقت کـنار هم چیده شده. وردی است بر کشتی نجات، غباری است معلق بر ماهی، سیاه. ظرفی است که از آن زیبایی سر ریز شده است. »
گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ تا شانزدهم اسفند نمایشگاه مجسمههای سفالین علی اعتباری را به تماشا دارد و علاقمندان میتوانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.