به گزارش تجسمی آنلاین، این چیدمان از فضایی با قابلیت اسکان برخوردار است، که نمایی از یک میدانگاه شهری را نشان می دهد که Dubuffet برای اولین بار آن را به عنوان مدلی با هدف توسعه آن در مقیاس ساختمانی و معماری در آینده در سال ۱۹۷۰ طراحی و ساخت آن را اجرا نمود. چیدمان با مساحت ۳۰ فوت مربع (۲،۸ متر مربع) و ارتفاع ۱۳ فوت (حدود ۴ متر)، یکی از آخرین آثار باقی مانده از اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ به شمار می رود که اکنون در قالبی غول پیکر جامه عمل به خود پوشانده است.
این اثر که لحظه ای سرنوشت ساز از آثار چشمگیر Dubuffet را به ثبت رسانده و دستاوردی بزرگ در هنرحجم سازی این هنرمند به شمار می رود، آخرین بخش از مجموعه آثار مشهور Hourloupe این هنرمند است که از ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۴ به طول انجامید. این مجموعه آثار از طولانی ترین و پر بارترین آثار از دوران حرفه ای Dubuffet به شمار می رود که با طراحی و نقاشی آغاز شد و سپس با اضافه کردن نقش های برجسته حضور و نمود آن ها را از لحاظ مکانی گسترش داد و طبق گفته Dubuffet "به آن ها جان بخشید.". این کار بیشتر به پانل های نقاشی شده و حجم سازی شده ای بدیل شده است که در چیدمان های حجم و معماری به یکدیگر پیوند خورده اند.
مدل اصلی سیرک کمی پس از دومین نمایشگاه انفرادی Dubuffet با گالری Pace در نیویورک در سال ۱۹۷۰ ساخته شد که آغازی در ساخت حجم هایی با پیکرهای سیاه و سفید به نام Simulacres بود.
چیدمان که عمیقا تحت تأثیر مناظر خیابانهای مدرن پاریس پس از جنگ قرار گرفته است، مفهوم ویژه ای از جنب و جوش آشفته در ترافیک و رفت و آمد انسان ها را همانند اثر ساخته شده این هنرمند در دوران Paris Circus (۱۹۶۱-۱۹۶۲) نشان می دهد.