شناسه خبر : 50918 1403/08/01 11:30:05

200 هنرمند برای دوستی ایران و روسیه نقاشی کردند

به ابتکار و همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، دومین نمایشگاه مشترک نقاشان ایران و روسیه با عنوان «نقش دوستی» در سنت‌پترزبورگ افتتاح شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، دومین نمایشگاه مشترک آثار ۲۰۰ نقاش از ایران و روسیه با عنوان «نقش دوستی» به ابتکار و همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در باغ موزه «تزارها» در سنت‌پترزبورگ افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور برخی فعالان عرصه فرهنگ سنت‌پترزبورگ و جمعی از علاقه‌مندان به هنر نقاشی برگزار شد، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه ضمن ابراز تشکر از کمک بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور برای برگزاری این سلسله رویدادها، درباره فرآیند برگزاری این جشنواره بین هنرمندان ایران و روسیه توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره، ۱۰۰ اثر درباره موضوعات گوناگون از ایران توسط هنرمندان روس و نیز ۱۰۰ اثر درباره روسیه از هنرمندان ایرانی مختص این رویداد خلق شدند.

احمدوند ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده به مدت دو ماه در مسکو در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای مسکو برپا بود و اکنون یک ماه در سنت‌پترزبورگ، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

رایزن فرهنگی کشورمان عنوان کرد:‌ آثار منتخب در منطقه «فدرال سیریوس» سوچی همزمان با مجمع بین‌المللی دانشمندان جوان به نمایش درخواهند آمد و از آنجا به ایران منتقل می‌شوند و نمایشگاه‌هایی در تهران، اصفهان و شیراز هرکدام به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

ایران+و+روسیه


وی یکی از جلوه‌های منحصر بفرد برگزاری رویداد را در این دانست که مردم دو کشور توانستند تصورات خود را درباره کشوری دیگر بر بوم نقاشی به نمایش درآورند.

احمدوند همچنین، گفت: برگزاری رویدادهای هنری یقینا در تعمیق و پایداری روابط دو کشور ایران و روسیه تأثیرگذار خواهد بود چراکه به ارتقاء شناخت مردمان دو کشور از یکدیگر کمک می‌کند.

وی افزود: اراده مسئولان دو کشور بر گسترش همه‌جانبه و نزدیکی روابط است و بویژه بر حوزه فرهنگ و هنر اهتمام ویژه‌ای دارند که هر اقدامی در این حیطه مبنای استواری و پایداری ارتباطات را تشکیل می‌دهد.

علاقه روس‌ها به فرهنگ و تمدن ایران

در ادامه، اولگا تاراتیتوا رئیس باغ موزه تزارها ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری در برقراری تعاملات فعالان فرهنگی و هنری دو کشور ایران و روسیه عنوان کرد: ما برنامه‌های مشترک بسیاری با کمک شما برگزار کردیم و این نمایشگاه نیز در جهت آگاهی بیشتر بازدیدکنندگان روس درباره مشاهیر، اماکن تاریخی، سبک زندگی و علایق ایرانیان بسیار کمک‌کننده است و خرسندیم از اینکه ما هم در این باغ موزه که به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی روسیه محسوب می‌شود، سهم خود را در توسعه روابط و دوستی بیشتر دو کشور در حوزه فرهنگی ایفا می‌کنیم.

ایران+و+روسیه
 

این رویداد فرهنگی ـ هنری که با موضوع نقاشی به صورت مشترک بین ایران و روسیه برگزار می‌شود، اولین موضوع از سلسله جشنواره‌هایی‌ است که در حوزه‌های مختلف، تحت عنوان جشنواره «نقش دوستی» توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه طراحی و اجرا می‌شود.

نمایشگاه نخست این جشنواره، ۲۴ مرداد تا ۱۰ مهر در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای مسکو به نام آندریاکی برگزار شده بود.
منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir