شناسه خبر : 47752 1403/04/31 09:23:25

«دو ون» نقاش عصر طلایی تمثیل

«آدریان پیترز ون دو ون» نقاش هلندی با خلق اثر ماهیگیری برای ارواح، 1614، تفسیری کنایه آمیز را درباره مشکلات کاتولیک و پروتستان در جنگ هشتاد ساله به تصویر کشیده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، نقاشی سیاسی او ماهیگیری برای ارواح، ۱۶۱۴، تفسیری کنایه آمیز درباره مشکلات کاتولیک و پروتستان در جنگ هشتاد ساله است که مرز بین هلند شمالی را از جنوب هلند در امتداد رودخانه شلد، بسیار نزدیک به خانه او در میدلبورگ، شکافت.

آدریان پیترز ون دو ون نقاش همه کاره هلندی عصر طلایی تمثیل، موضوعات ژانر، و پرتره، و همچنین مینیاتوریست، تصویرگر کتاب، طراح طنزهای سیاسی و ویراستار بود.

دی ون در دلفت متولد شد. به گفته هوبراکن او با یاد گیری لاتین در لیدن به آموختن نقاشی  نزد استاد زرگر و نقاش سیمون دو والک پرداخت .

وی حکاکی را نزد جرونیموس ون دیست، نقاش خوب گریسای، آموخت.او سپس در سال ۱۶۱۴ به میدلبورگ نقل مکان کرد و در آنجا تحت تأثیر یان بروگل بزرگ و پیتر بروگل بزرگ قرار گرفت. 

هنگامی که او این تصویر را ترسیم کرد، آتش بس دوازده ساله از سال ۱۶۰۹ اجرا شد. تأثیر یان بروگل بزرگ به ویژه در این تمثیل تعصب مذهبی مشهود است.

از سال ۱۶۲۰ تا زمان مرگش، ون دو ون، گریسای و حکاکی‌های بسیاری از موضوعات ژانر ساخت، که دهقانان، گداها، دزدان و احمق‌ها را به‌عنوان نمونه‌ای از ضرب المثل‌ها و گفته‌های رایج، عمدتاً توسط جیکوب کتز، نشان می‌داد.این اثر او را در زمان حیاتش به شهرت رساند و پس از مرگش در قرن هجدهم محبوبیت خود را حفظ کرد.

این نقاش هلندی همچنین به عنوان تصویرگر کتاب و طراح چاپ کار می کرد. وی به لاهه نقل مکان کرد و در سال ۱۶۲۵ به انجمن سنت لوک پیوست و در سال ۱۶۳۷ سمت ریاست را گرفت. 

او یکی از اعضای مؤسس Confrerie Pictura بود، گروهی که تمایل به بهبود وضعیت مستقل و موقعیت اجتماعی هنرمند در هلندی داشت. جامعه با تشویق رویکرد آکادمیک تر به هنر. او در لاهه درگذشت.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir