شناسه خبر : 47717 1403/04/06 12:56:08

فروش اثر "رنوآر" به دوبرابر قیمت تخمینی در ساتبی لندن

تابلوی «دسته گل یاسی» اثر پیر اگوست رنوآر حراج ساتبی لندن به قیمت 6.9 میلیون پوندکه بیش از 2 برابر میزان تخمینی به شمار می رود به فروش رفت .

به گزارش تجسمی آنلاین، تابلوی «دسته گل یاسی»  پس از  نزدیک به ۱۰ دقیقه نبرد بر سر آن فروخته شد.

رنوآر در تابلوی دسته گل یاسی  تعادل بین مهارت فنی و  آزمایش جسورانه را به نمایش گذاشته است.

 پیر اُگوست رنوآرنقاش فرانسوی است که در لیموژ فرانسه به دنیا آمد و از جوانی نقاشی را آغاز کرد. 

او بعدها به پاریس آمد و در آنجا نقاش‌خانه‌ای دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص اشتغال ورزید. حیات هنری او نخست تحت تأثیر هنر چینی بود. 

رنوآرسپس به سبک نقاشانی همچون آلفرد سیسلی و کلود مونه که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند پیوست. این نقاشان هم مانند دیگر امپرسیونیست‌ها در خلق آثار خود مناظر و سوژه‌های طبیعی و فضای آزاد را با توجه بر نور و رنگ طبیعی انتخاب کردند. 

آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است. برخی از آثار اگوست رنوآر عبارت بودند از: ضیافت در شب، که از بهترین آثار امپرسیونیسم به‌شمار می‌رود، و همچنین آسیای گالِت، تاب، و لوژ. رنوآر بیش از خود اشیا به انعکاسات نور در اشیاء توجه داشت. او همچنین نخستین هنرمندی بود که رنگ مشکی را از آثار خود حذف کرد.

در ادامه اتاق فروش ساتبی لندن  امشب اثری بدون عنوان از سای تومبلی را به قیمت  ۲.۵ میلیون پوند به فروش رساند که به میزان دو برابر پایین تر از قیمت تخمین زده آن است .

سای تومبلی نقاش، و مجسمه‌ساز اهل ایالات متحده آمریکا بود که برندهٔ جوایزی همچون پرمیوم ایمپریاله و لژیون دونور (شوالیه) شده‌است.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir