شناسه خبر : 44521 1403/01/01 06:32:54

سال نو و تحولی نو

تحول سال جدید شمسی که مصادف است با تحول در عالم طبیعت، فرصت مناسبی است که انسان به تحول درونی و اصلاح امور معنوی و فکری و مادی خود بپردازد.

تحویل هر سال جدید شمسی - که با نوعی تحول در عالم طبیعت مصادف می‌باشد - فرصتی است تا انسان به تحول درونی و اصلاح امور روحی و معنوی و فکری و مادّی خود بپردازد. این دعای شریفی که به ما تعلیم داده‌اند، تا در آغاز سال بخوانیم، درس همین تحول است. در این دعا، از خدای متعال درخواست می‌کنیم که در حال و وضعیت روحی و نفسانی ما، تحول و دگرگونی مبارکی را ایجاد کند. ایجاد تحول کار خداست؛ اما ما موظفیم که برای این تحول در درون و در زندگی خود و در جهان، اقدام و تلاش کنیم و همت بگماریم.
ضرورت درک پدیده نوآوری و پیچیدگی‌‌های آن، موجب شده که محققان مختلف برای فهمیدن و فهماندن این پدیده از استعاره‌‌های متعددی نظیر سیستم (نظام)، اکوسیستم، کارخانه، مارپیچ، خوشه، زنجیره، شبکه و ... استفاده کنند. 
هشت اصل بهینگی استعاره‌ها (شامل یکپارچه‌‌سازی، جانمایی، تنیدگی، امکان بازگشایی، دلیل خوب، تحکیم ترادف، فاصله‌داری و ملموس بودن) و نیز شش قاعده مقبولیت سنجی استعاره‌‌ها (شامل جذابیت، مشهود بودن، متصل بودن، باورکردنی بودن، زیبا بودن و واقعی به نظر رسیدن) را می توان الگویی برای توسعه و بهتر بودن در نظر گرفت .
مجموعه تجسمی آنلاین نیز همچون دیگر ایران دوستان آرزوی سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای تمامی هموطنان دارد.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir