شناسه خبر : 22284 1398/11/06 16:00:47
آثار مهدی قدیانلو بر دیواری در بوستون/ فیلم

دیوارهای بوستون آمریکا میزبان نقاشی‌های یک ایرانی

مهدی قدیانلو هنرمند ایرانی که سابقه ارائه 100 اثر بر دیوارهای کشور را دارد این روزها نقاشی دیواری را در شهر بوستون آمریکا خلق می‌کند.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: ساختمان حمل و نقل رز کندی در منطقه گرینوی بوستون آمریکا هرساله در فصل پاییز دیوار این ساختمان را برای نقاشی به یک هنرمند سفارش می‌دهد.

امسال این دیوار در اختیار مهدی قدیانلو هنرمند جوان ایرانی قرار گرفت تا اثر خود را بر روی این دیوار خلق کند. این اثر که "فضای امید" نام دارد در روزهای گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

امسال مهدی قدیانلو، نقاش و دیوارنگار ایرانی، بخش بزرگی از فضای ساختمان بزرگ کنفرانس در مجمع جهانی اقتصاد در داووس را به طول ۲۰۰ متر نقاشی کرده است.

تا به حال هیچ اثر هنری به این ابعاد در این نشست به نمایش در نیامده بود.

پنجاهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد از روز سه شنبه اول تا چهارم بهمن، در داووس، در سوئیس، با حضور صدها سیاستمدار و فعال اقتصادی سرشناس در جریان است.

اثر مهدی قدیانلو که "در جستجوی امید" نام دارد، دختر بچه‌ای را از پشت سر ایستاده رو به آسمان وسیع آبی نشان می‌دهد با بادکنکی در دست.

مهدی قدیانلو در مصاحبه با بی‌بی‌سی انگلیسی درباره تصویری که کشیده گفته است طرح دختربچه را اولین بار ۱۵ سال پیش بر دیواری در تهران کشیده است. او می‌گوید دوست دارد از کودکان در کارهایش استفاده کند چون آنها زیبا و معصومند.

به گفته آقای قدیانلو درباره هدف این نقاشی در ساختمان داووس جایی که رهبران و سیاستمداران جهان در آن حضور دارند، انتقال این پیام بوده که با وضعیت کنونی در جهان، آینده برای کودکان نامشخص است و با گرمایش زمین معلوم نیست این آسمان آبی برای آنها بماند.

 

منبع گزارش: بی بی سی

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir