شناسه خبر : 21919 1398/09/08 13:25:45

دیوارهای سفارت ایتالیا در تهران روایتگر هنرمندان دو کشور شد

دیوار سفارت ایتالیا در تهران برای دومین بار بوم نقاشی هنرمندانی از دو کشور شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، شامگاه پنجشنبه برای دومین بار دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی با به کارگیری زبان آوانگارد و اشکال هنری، عهد محکم دوستی و فرهنگی بین ایتالیا و ایران دو کشوری را که هنر شهری و خیابانی آنها پرشور و پر استعداد است، باز تفسیر کردند.

هدف از این طرح از یک سو ایجاد شرایط خلق آثار مشترک و تبادل هنری در زمینه جدید و نوآورانه و از سوی دیگر، افزایش سطح آگاهی اجتماعی به اهمیت زیباسازی فضای شهری با نگرش به افزایش بهزیستی جمعی جوامع شهری از طریق نوع قابل دسترسی و جهانی بیان هنری است.

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران در مراسم رونمایی از نقاشی های این دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی گفت: زمانی که در ایران حضور پیدا کردم، متوجه وجود دیوارهایی که به زیبایی نقاشی شده بود، در خیابان‌ها شدم.

وی افزود: همان موقع تصور کردم، اگر هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در این زمینه فعالیت کنند، پروژه خوبی می شود.

پرونه افزود: با وجود اینکه سبک فعالیت هنری این دو هنرمند بایکدیگر متفاوت بود، اما فعالیت این دو در کنار یکدیگر ترکیب جالبی را خلق کرد.

وی افزود: سبک کار یکی از دو هنرمند مبتنی بر آزادی تخیل و دیگری بر انجام تحقیقات فروان استوار است.

سفیر ایتالیا در تهران افزود: این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند و طبق برنامه، هر دو ماه دو اثر هنری از هنرمندان ایرانی و ایتالیایی بر روی دیوار بیرونی نصب می شود. در پایان نیز همه نقاشی ها در یک نمایشگاه برای بازدید عموم قرار می‌گیرد.

کسری رفیعی هنرمند ایرانی همچنین در این مراسم با اشاره به این که تفاوت زبانی همچون سدی میان ما بود، گفت: تجربه این دو هفته که در کنار یکدیگر نقاشی کردیم، بسیار جذاب بود و نقاشی کشیدن را برای ما مهیج کرد.

امیو هنرمند ایتالیایی نیز در این مراسم گفت: همواره منطقه خاورمیانه و کشور ایران برای ما با اهمیت بود و با فرهنگ ایرانی ها ناآشنا نبودم.

وی حضور در ایران و نقاشی در کنار نقاش ایرانی را تجربه خوبی دانست و گفت: ایرانی ها در مهمان نوازی نیز بی نظیر هستند.

امیو (هنرمند ایتالیایی)  متولد سال ۱۹۸۶ در رم ایتالیا است و در نقاشی های خیابانی و استودیویی از شکل های هندسی و رنگ های متناسب استفاده می کند.

کسری رفیعی(هنرمند ایرانی) نیز تجربه ۶ سال دیواری دارد. او در این مدت دیوارهایی را در تهران، اصفهان، لندن و نیویورک را نقاشی کرده و با هنرمندان با سبک های متفاوت تجربه همکاری داشته است.

سفارت ایتالیا در ایران از دو ماه پیش پروژه ای را آغاز کرد که در این پروژه هنرمندان دو کشور ایران و ایتالیا در کنار یکدیگر برای ایجاد یک ارتباط تنگاتنگ فرهنگی اقدام به نقاشی می کنند و این دو نقاشی که در سبک های متفاوتی است، در دیوار بیرونی محل اقامت سفیر ایتالیا واقع در خیابان فرمانیه نصب می شود.   

در پایان این پروژه در شهریور ماه سال آینده، قرار است تمام نقاشی های مشترک انجام شده در قالب یک نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد. هم اکنون دو نقاشی امیو و کسری رفیعی روی دیوار محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران قرار دارند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir