سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
نمایشگاه طراحی خیاو در گالری نگر
کشاندن مخاطب به عمق وجودی اثر هنری
نمایشگاه طراحی در ایران به شکلی جا افتاده استکه مجموعهداران کمتر به آن توجه نشان میدهند و مخاطبانش قشر خاصی از جامعه هنر را در بر میگیرد این اتفاق به خودی خود ضعفی در جامعه تجسمی محسوب میشود.
ویرانهسازی، نمونهای از مدیریت مظفری بر دنیای هنر ایران
موزه هنرهای معاصر آبادان، خداحافظی با یک رویا
مظفری را باید با به تعطیل کشاندنها شناخت و از او با این عنوان یاد خواهد شد. موزههایی که میتوانست چشم و چراغ هنر ایران باشد را وی به تعطیلی کشانده است.
آهای مرکز تجسمی از خواب بیدار شو
لطفا گالریها را ببندید
در شرایطی که کرونا در حال پیشرفت هر روزه است و جان هموطنانمان را میگیرد، گالریها بدون توجه به شرایط موجود اقدام به بازگشایی نمایشگاههای خود کردهاند و هیچ نظارتی هم از سوی مرکز تجسمی بر آنها نیست.
نگاهی به نمایشگاه تنشن در گالری سهراب
آیا مفهوم هنر در ایران عوض شده است؟
نداشتن خلاقیت فردی ناخودآگاه هنرمند را به سمت اقتباس یا برداشت مستقیم از دیگر هنرمندان جهان میکشاند.
بیاصالتهایی که با اصالت می شوند/ پول بده بیا تو نمایشگاه
استفادهی ابزاری از لوگوی ارگانهای هنری دامنگیر فضای تجسمی شد
مشکل از آنجایی شروع می شود که آثار هنری بدون کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه هنری و با پرداخت مبالغ زیاد به عنوان ورودی چه در فضای مجازی و چه خارج از آن به نمایشگاه ها راه پیدا می کنند.
سه جنبه ی نقد هنرى
هر اثر هنرى، در کل یکتا و منفردى «ارگانیسمى» مستقل و هنرى و برخوردار از «حیات» و واقعیتى خاص خویش است. ولى، از این گذشته، پدیدارى تاریخى نیز به شمار می رود .
نقد ساختاری مصاحبههای آنلاین در اینستاگرام
از خالهبازیهای اینترنتی تا نقد و تحلیل
برخی از لایوهای شبانه اینستاگرام هنرمندان هنر معاصر و فلسفه وجودی هنر از چند بعد مختلف کند و کاو میکند ولی گاهی هم بیشتر شبیه یک خالهبازی و گله و شکایت است.
نقدی بر آثار معتبر
منوچهر معتبر، اعتباری برای طراحی ایران
هنرمند با استفاده از خطوط تعریف شدهی شخصی اش و آنچه که در رنگهای خاکستری جستجو میکند نوعی انزوا و تنهایی همچنین در مواردی نگاه مخاطب را به مرگ نزدیک میکند.
صادق تبریزی، بیانگر واقعیتهای فلسفی ظاهر هنر
تبریزی با آثارش سعی در به نمایش گذاشتن وقایعی را داشته که در ظاهر به دور از واقعیت است و در باطن ناهنجاری های موجود در جامعه را بیان میکند.
«
1
2
3
4
5
6
»
پربازدیدترین ها
"قصههایی از دریکنده"؛ نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
رونمایی از اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز
معماری ایرانی از دیدگاه خالق هیچ
طبیعت بیجان از «فلورین استتهایمر» 820 هزار دلار فروخته شد
خالق اثر دختری با گوشواره مروارید
نصب پرچم های استیو میسام در اطراف کاخ سلطنتی انگلیس
میزبانی ساتبیز از بزرگان هنر ایران در روز پنج شنبه
ارائه آثار میچل در ساتبیز
61 هزار هنرمند به تأمین اجتماعی معرفی شدند
رنگ هایی که نام هنرمندان را بر خود گرفتند
آخرین اخبار
هوش مصنوعی دست جاعلان را رو می کند
نصب پرچم های استیو میسام در اطراف کاخ سلطنتی انگلیس
رنگ هایی که نام هنرمندان را بر خود گرفتند
سایت پاویون ایران در بینال ونیز افتتاح شد
"قصههایی از دریکنده"؛ نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
میزبانی ساتبیز از بزرگان هنر ایران در روز پنج شنبه
استاد نجفی پیشکسوت چلنگری دار فانی را وداع گفت
خالق اثر دختری با گوشواره مروارید
61 هزار هنرمند به تأمین اجتماعی معرفی شدند
طبیعت بیجان از «فلورین استتهایمر» 820 هزار دلار فروخته شد
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir