سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 48860
تاریخ انتشار : 1403/06/26 10:05

حاشیه برای ساخت یک مجسمه دیگر از خانواده سلطنتی انگلیس



مجسمه تازه از الیزابت دوم ملکه پیشین بریتانیا به همراه پرنس فلیپ و دو سگ کورگی که به تازگی در ایرلند شمالی رونمایی شده بار دیگر برای یکی دیگر از هنرمندان خالق آثار مرتبط با خانواده سلطنتی حاشیه ساز شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، در حالی که مقامات بومی در ایرلند شمالی به مطبوعات اعلام کرده اند که این مجسمه برنزی از ملکه از سوی بازدید کنندگان با اقبال روبرو شده است بسیاری از شبکه های اجتماعی به تمسخر این مجسمه به دلیل بی شباهت بودن آن به خانواده سلطنتی پرداختند.

آثار هنری خلق شده از خانواده سلطنتی همیشه مورد توجه و همچنین حاشیه ساز بوده اند.

مجسمه+تازه+از+الیزابت+دوم+ملکه
 

پیش از این نیز نخستین پرتره نامعمول از چارلز سوم پادشاه بریتانیا پس از تاجگذاری بسیار بحث برانگیز شده و با واکنش های متفاوتی رو به رو شد.

نقاشی چارلز سوم با ابعاد تقریبی ۲.۷ در ۲.۱ متر در حالی رونمایی شد در این نقاشی چارلز سوم با یونیفورمی قرمز رنگ گارد ولز به تصویر کشیده شده و پروانه ای روی شانه سمت چپ او دیده می شود که نماد دگردیسی و تولد دوباره است.

مجسمه+تازه+از+الیزابت+دوم+ملکه
 

در حالی که چالز سوم و همسرش کامیلا ظاهرا این نقاشی را تائید کردند اما افکار عمومی واکنش های متفاوتی به آن داد و برخلاف برخی که از آن به عنوان یک اثر نقاشی خیره کننده تمجید کردند برخی دیگر «جانتان یو» را متهم کردند که پادشاه را در میان آتش سوزان جهنم و حمام خون به تصویر کشیده که به خونریزی استعماری بریتانیا طی قرن ها اشاره دارد. 

مجسمه+تازه+از+الیزابت+دوم+ملکه
 

برخی دیگر نیز با نگاهی طنز به این نقاشی نگریستند و این اثر نقاشی را به عنوان اخرین قربانی کمپین حملات به آثار هنری برای عدم استفاده از سوخت های فسیلی معرفی کردند که گویی فردی با سوپ گوجه فرنگی به آن حمله کرده است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir