سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47777
تاریخ انتشار : 1403/05/09 10:14

تبحر ورمیر در القای آن چیزی که می خواست



تصویر به نمایش درآمده یک نقاشی معمولی نیست چراکه ورمیر کمی هوشمندانه عمل کرده است؛ ترفندهایی برای اینکه نگاه شما را دقیقاً به جایی که می خواهد برساند.

به گزارش تجسمی آنلاین، یوهانس ورمیردر این تصویر به دنبال القای آن چیزی است که  آن را می خواهد و آن  این چیزی است که ترکیب را هیجان انگیز می کند.
یوهانس ورمیر از معروف‌ترین نقاشان هلندی دورهٔ باروک است. او از پایه‌گذاران دوران طلایی هنر هلند در قرن هفدهم میلادی به حساب می آید.

ورمیردر طول زندگی خود، او یک نقاش سبک محلی نسبتاً موفق بود که در دلفت و لاهه شناخته شده بود. با این وجود، او تابلوهای نسبتاً کمی تولید کرد و ظاهراً ثروتمند نبود. پس از مرگش همسر و فرزندانش را بدهکار گذاشت.

وی مانند دیگر هنرمندان بزرگ هلندی عصر طلایی مانند فرانس هالس و رامبراند، ورمیر هرگز به خارج از کشور نرفت. او نیز مانند رامبراند یک مجموعه دار و دلال آثار هنری مشتاق بود.

دربارهٔ زندگی ورمیر اطلاعات زیادی وجود ندارد. او روز ۳۱ اکتبر ۱۶۳۲ در شهر دلفت در هلند به دنیا آمد و پسر یک فروشنده بود. در سال ۱۶۵۳ با کاتارینا بولنز ازدواج کرد و از این پیوند صاحب ۱۵ فرزند شد که ۴ نفر از آن‌ها در سنین کودکی مردند. 

پیوند او با همسرش با توجه به شرایط اجتماعی و دینی قرن هفدهم تا حدودی تعجب‌انگیز بود؛ چرا که خانوادهٔ همسر او از خانوادهٔ خودش ثروتمندتر بودند. به علاوه، ورمر پروتستان بود در حالی که همسرش کاتولیک بود. به همین دلیل گمان می‌رود که ورمیر به کاتولیسیسم روی‌آورده باشد. ورمیر و خانواده‌اش نزد مادر کاتارینا زندگی می‌کردند، که از آثار او حمایت مالی می‌کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir