سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47772
تاریخ انتشار : 1403/05/06 07:14

بزرگان دوران طلایی هنر هلند



انیمیشن یا پویانمایی روشی در فیلمسازی است که در آن تصاویر ثابت، به طریقی دستچین و مدیریت می‌شوند. در تصویر موجود تصاویری از آثار هنرمندان بزرگی همچون رامبرانت، یوهانس ورمیر، فرانس هالس، یاکوب وان روئیز دال، یان استین، یان آدام کروزمان و یان داویز دی به صورت پیوسته و با سرعت خاصی پشت سر هم به نمایش درآمده اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، انیمیشن می‌تواند در قالب رسانهٔ آنالوگ مانند «سینما و ویدئو» یا در رسانه‌های دیجیتال، «فرمت‌های ویدئوی دیجیتال و GIF» باشد. 

رامبرانت هارمنزون فان راین نقاش هلندی و از چهره‌های دوران طلایی هلند بود که  با ولخرجی سرنوشت خودش را نابود کرده ولی اگر او ولخرج نبود در این‌صورت رامبرانتی هم وجود نداشت.

وهانس فرمیر از معروف‌ترین نقاشان هلندی دورهٔ باروک است. او از پایه‌گذاران دوران طلایی هنر هلند در قرن هفدهم میلادی می‌باشد. در طول زندگی خود، او یک نقاش سبک محلی نسبتاً موفق بود که در دلفت و لاهه شناخته شده بود. با این وجود، او تابلوهای نسبتاً کمی تولید کرد و ظاهراً ثروتمند نبود. پس از مرگش همسر و فرزندانش را بدهکار گذاشت.

فرانس هالس نقاش برجستهٔ هلندی سده ۱۷ میلادی است.که متعلق به دوران مشهور به «دوران طلایی هلند» است.

هالس از برجسته‌ترین چهره‌نگاران دوران بارک به‌شمار می‌آید. شیوه واقع‌گرایانه و بی‌تکلف و طرز قلمزنی آزاد او در آن زمان استثنایی بود

یاکوب وان روئیزدال نقاش، طراح و حکاک هلندی است که در ۱۰ مارس ۱۶۲۹ متولد شد، او برجسته‌ترین منظره‌پرداز رئالیست از دوران مشهور به دوران طلایی هلند است، یک دورهٔ برگرفته و سرشار از ثروت‌های بزرگ حاصل از دستاوردهای فرهنگی مربوط به زمانی که نقاشی هلندی بسیار محبوب شد.

یان استین یک نقاش اهل جمهوری هلند بود که از نقاشان قرن ۱۷ میلادی و دوران طلایی هلند بوده در شهر لیدن به دنیا آمده و نقاشی را زیر نظر نیکولاس کنوپفر نقاش آلمانی آموخت و آثار متعددی را خلق کرد که امروزه در موزه‌های هلند و اروپا نگه‌داری می‌شود.

"دی هیم" یکی از با استعدادترین، همه کاره ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان طبیعت بی جان عصر خود بود. تکنیک خالص و واضح هنرمند به او اجازه می دهد تا بافت های متنوعی را به تصویر بکشد که ماهیت اشیاء، از جمله گلبرگ های گل های عجیب و غریب را به تصویر می کشد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir