سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47754
تاریخ انتشار : 1403/04/27 11:20
"لگام‌های نامرئی روی دیوار"

آثار مریم مقدم در گالری نیان به نمایش درمی‌آید



گالری نیان از این هفته میزبان نمایشگاهی از مریم مقدم، هنرمندی که با آثارش بین انسان و روح سرکش خود ارتباطی نقاشانه ایجاد کرده، خواهد بود.

به گزارش تجسمی‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار مریم مقدم شامل آخرین نقاشی‌های این هنرمند در نمایشگاهی تحت عنوان " لگام‌های نامرئی" در گالری نیان به نمایش درخواهد آمد.  در این نمایشگاه 17 اثر از وی به روی دیوار خواهد رفت. وی در آثار خود رابطه‌ای معنادار و نقاشانه میان کالبد انسانی با رنج‌ها و آلام مختص خود با روح سرکش آدمیزادی برقرار کرده است.

در استیتمنت نمایشگاه " لگام‌های نامرئی " آمده است: " زیبایی، آن‌گاه که به پایان رسد؛ خرد ورزی آغاز می‌گردد. این بیان اسکار وایلد در رمان "دوریان گری" گویای چیستی آثار مریم مقدم است. پیکره‌های دفرمه و کژ نمای انسانی که در یک از پا افتادگی ابدی، محکوم به بودن هستند و نایی برای ایستادن ندارند؛ انزوایی به بار نشسته از معاصریت. اسبهایش که استعاره‌واره‌هایی از زمان و زمانه اند که در کنار پیکره ها گذار  از این عرصه را ممکن میسازد و پذیرش را میسر میسازند و او را پری‌وار به سوی نور و اصالت هستی رهنمون می‌شوند. آفرینشگر ، انسان معاصر را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد   که هرچند به این لگام ها تن داده اما همچنان امید برخاستن ورهایی از رنج در رفتارش نهادینه باشد .هنرمند در میان این قیل و قال  انسان - رنج …نوعی تولد را به مثابه‌ی  پذیرش هستی و ناتوانی در تقابل با رنج را مطرح میکند .
بر مرکب خیال باید رهسپار شد تا راهی جست! . "

مریم مقدم متولد ۱۳۶۳ تهران، دانشجوی مقطع دکتری در رشته پژوهش هنر است. وی علاوه بر سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر به مدت هفت سال، پژوهشگر و مولف کتاب « آیینه خیال» در باب نقاشی قهوه‌خانه‌ای نیز هست. انتشار و نقد آثار در مجلات و صفحات رسمی داخلی و خارجی‌، از جمله در  Observica magazin، Aristonish magazine ، Art market magazin  و نیز مجله Juliet ایتالیا از جمله مواردی است که در رزومه وی دیده می‌شود. مقدم همچنین مقام نخست Circle Foundation of the Arts France Lion را در سال 2018 نیز کسب کرده است. آثار وی علاوه بر گالری‌های داخلی همچون گالری ایده، گالری طراحان آزاد، گالری فردا، گالری دیدی، گالری جاوید، گالری احسان، گالری لاله و گالری ماه مهر در Vision group show in Athen-Greec، Group exhibition in Dubai ، Art expo Dubai ، Art fair Oxford Uk ، sevenartgallery Istanbul ، Florance Biennale Italy ، Art fair Ankara،  YICCA Italy  نیز به نمایش درآمده است. 

 این نمایشگاه از بیست و نهم تیرماه آغاز و تا هشتم مردادماه در گالری نیان به آدرس هفت‌تیر، مفتح ‌جنوبی، کوچه تور، خیابان ورمزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک 5 برپا خواهد بود.  

اخبار مرتبط
حضور-گالری-نیان-در-Affordable-Art-fair-میلان

حضور گالری نیان در Affordable Art fair میلان


آثار 5 هنرمند ایرانی در میلان به نمایش درآمد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir