سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47746
تاریخ انتشار : 1403/04/19 09:10

برگزاری جشنواره مشترک هنری هنرمندان ایران و روسیه



فراخوان جشنواره‌ هنری «نقش دوستی» با هدف گسترش روابط فرهنگی هنری دو کشور روسیه و ایران منتشر شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، این جشنواره‌ بین‌المللی هنری با هدف گسترش روابط فرهنگی هنری دو کشور روسیه و ایران، به عنوان پلی بین دو فرهنگ غنی و کهن، فرصتی برای هنرمندان هر دو کشور فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و تفسیرهای خود را از فرهنگ و تمدن یکدیگر از طریق زبان جهانی هنر به اشتراک بگذارند.

این نمایشگاه به یاد سرگئی آندریاکا، هنرمند مشهور روس که در ماه مه امسال درگذشت، برگزار می‌شود.

شرکت در این رویداد به صورت رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ تیرماه سال جاری با مراجعه به وب‌سایت این رویداد به نشانی (https://irusart.ru) برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

هنرمندان پس از ثبت‌نام تا ۵ مردادماه فرصت ارسال آثارشان را خواهند داشت. آثار برگزیده در شهریور و به مدت یک ماه در مسکو و پس از آن در شهر سن‌پترزبورگ به نمایش درخواهند آمد. هنرمندان پس از انتخاب با توجه به موضوعات مشخص شده در بخش جزئیات نمایشگاه، تصویر آثار خود را در سایت بارگذاری می‌کنند. 

سپس، آثار دریافتی در دو بخش استعدادیابی و حرفه‌ای توسط هیات‌ داوران بررسی و ۱۰۰ اثر از هنرمندان ایران و ۱۰۰ اثر از هنرمندان روسیه انتخاب خواهد شد.

این آثار منتخب به صورت نمایشگاه در دو کشور ایران و روسیه برگزار می‌شود. کسانی که در این رویداد حضور یابند مدرک مرتبط را دریافت می‌کنند.

این رویداد توسط «رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه» و با همکاری «آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکا» برگزار می‌شود و امور اجرایی دبیرخانه آن را در روسیه «گالری هنری ساره» و در ایران «گالری آرتیبیشن» برعهده دارند. همچنین آکادمی هنر سنت‌پترزبورگ، اتحادیه‌ی هنرمندان و نقاشان روسیه، مؤسسه‌ی کولتورینگ، مؤسسه‌ی سیلک‌سی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این رویداد یا گالری آرتیبیشن به نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، روبروی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ مراجعه کنند یا با شماره‌ی ۲۱۲۶۲۱۵۸۲۵ (۹۸+) تماس بگیرند. حضور در این رویداد برای همگان آزاد است.
منبع : ایسنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما



هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir