سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47744
تاریخ انتشار : 1403/04/19 09:02

زال و سیمرغ به روایت علی اکبر صادقی



هنرمندان هنرهای تجسمی از دیرباز با به کار بردن هنر خود در برخی فیلم ها و یا کتب به ایفای نقش پرداخته اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، هنرمندان هنرهای تجسمی پیشکسوت ایران از جمله علی اکبر صادقی ، صادق تبریزی، آیدین آغداشلو و پرویز کلانتری در آثار سینمایی و یا کتب درسی و رمانها آثاری خلق کرده اند که جاودانه شد.

از جمله این آثار می توان به انیمسشن زال و سیمرغ اثر علی اکبر صادقی ، تیتراژ دایی جان ناپلئون با هنرمندی صادق تبریزی و یا آثاری بر روی پول ملی کتب درسی و رمانها که خلق آنها توسط استاد پرویز کلانتری و آیدین آغداشلو اتفاق افتاده است.

در سال۵۶ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن فاخر زال و سیمرغ از شاهنامه فردوسی ساخته شد. موسیقی متن این انیمیشن زیبا که اثر مجید انتظامی بود بعدها برای کارتون بچه های آلپ استفاده شد.

داستان زال و سیمرغ شاهنامه فردوسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلاصه داستان: سام، فرزند نریمان، قویترین مرد جهان، سالهاست که در انتظار پسری هست تا پس از او بر زابلستان حکمرانی کند. همسرش پسری می آورد. اما سپید مو. با دیدن فرزند سپید مویش. سام عقل از کف می دهد و او "فرزندی شیطانی" می خواند و فرمان می دهد به دور کردن پسر چنانکه هیچ کس نتواند او را دیدن. سیمرغ خردمند کودک معصوم را بر بلندای کوه البرز می یابد. او را بزرگ می کند و از او جوانی قدرتمند می سازد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما



هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir