سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47736
تاریخ انتشار : 1403/04/16 09:44

خراسان شمالی و یزد میزبان جشنواره‌های ملی تجسمی شدند



مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و دو سالانه هنر سرامیک ایران در استان‌های خراسان شمالی و یزد خبر داد.

به گزارش تجسمی آنلاین، محمد خراسانی‌زاده در این باره اظهار داشت: چند اتفاق مبارک را داریم پیش می‌بریم؛ در زمان حاضر، فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اعلام شده است و در نیمه دوم شهریور ماه در خراسان شمالی یک رویداد بسیار متفاوت را برای جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله‌ای که در چند مرحله انتخاب می‌شوند، خواهیم داشت.

وی افزود: برای شرکت‌کنندگان انتخاب اولیه و نهایی خواهیم داشت که در کنار استادکارگاه‌ها، یک فرآیند تربیت محور را طی می‌کنند و امیدواریم هنرمندان آینده کشورمان را تشکیل دهند.

برگزاری دو سالانه هنر سرامیک ایران

خراسانی‌زاده همچنین گفت: در حوزه دوازدهمین دو سالانه هنر سرامیک ایران نیز، فراخوان منتشر شده و امسال استاد یزد میزبان این اتفاق و رویداد ملی و تا حدی فراملی خواهد بود؛ یزد، سابقه چند هزار ساله در هنر سرامیک ایران را دارد که یک اتفاق پرنشاط در حال رقم خوردن است.

بازدید سه هزار نفر از غرفه ایران در جشنواره ونیز

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در مهمترین رویداد هنری حوزه تجسمی دنیا یعنی جشنواره یا همان دو سالانه هنر ونیز هم غرفه جمهوری اسلامی ایران برپاست. تا به امروز نزدیک به سه هزار بازدیدکننده را داشتیم و روزانه بین ۷۰ تا بازدیدکننده را داریم و بازخوردهای بسیار خوبی به خاطر همراهی با مردم مظلوم فلسطین و تکنیک خوبی که در کارها و ارائه وجود دارد، رقم می‌خورد.

خراسانی‌زاده همچنین گفت: اتفاق دیگری که به تدریج به سمت آن حرکت خواهیم کرد، هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که در همین روزهای آینده، شورای سیاست گذاری آن شکل می‌گیرد و مسیر خود را در پیش خواهد گرفت.

از حراج تهران چه خبر؟

وی ادامه داد: در کنار این ماجراها، اقتصاد هنر حرف ویژه‌ای برای گفتن دارد؛ برای توسعه حراج‌های هنری در سطح کشور اتفاقاتی را رقم زدیم. سیاست‌ها و ضوابط حاکم آن در اداره کل هنرهای تجسمی تدوین شده و به دنبال آن هستیم که مسیر خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی کند و بتواند فتح بابی برای این اتفاق باشد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در عین حال اظهار داشت: روز جمعه حراج تهران برگزار شد؛ شاید یکی از اتفاقات مهم این حراج معرفی یک مجری به عنوان یکی از مشاغل باشد؛ یعنی کسی که اجرای مراسم را بر عهده دارد که کار بسیار تخصصی است. امید داریم با چهره جدیدی در این زمینه آشنا شویم و این اتفاق و کار کاملا تخصصی توسعه پیدا کند. چون برای همه حراجی ها نیاز به مجریان تخصصی توانمند داریم و حراج تهران همراهی کرد که این اتفاق رقم بخورد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir