سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 47707
تاریخ انتشار : 1403/04/03 08:37

نگاهی به سبک دودل آرت



کلمه doodle در زبان انگلیسی از اوایل قرن17م ظاهر شده و معنی آن چیزی شبیه به احمق یا ساده لوح بود. این کلمه از زبان آلمانی و با کلمات dudeldop و dudeltopf مشتق شده بود. در این سبک از طراحی در کودکان و به دلیل عدم هماهنگی دست و چشم و همچنین عدم تکامل ذهنی آنها بیشتر قابل ملاحظه است.

به گزارش تجسمی آنلاین، بسیاری از بزرگ‌ترها هم گاهی در جلسه‌های جدی کاری، همین‌کار را می‌کنند؛ کاری که نه بیش‌تر نوجوان‌ها می‌دانند ممکن است نوعی آفرینش هنری به‌شمار بیاید و نه بیش‌تر بزرگ‌ترها چنین تصوری درباره‌اش دارند. 

به‌خاطر همین، معمولاً سعی می‌کنیم معلم یا هر بزرگ‌تری مچ ما را در این حال نگیرد و نبیند که هنگام صحبت‌کردن و درس‌دادن او، مشغول خط‌خطی‌کردن کاغذ بوده‌ایم. اما این‌کار با هنر پیوند محکم دارد، آن‌قدر که این‌روزها می‌توانیم در پنجمین نمایشگاه دودِلینگ‌آرت با نام «آقا و خانم دودِل» در باغ‌موزه‌ی هنر ایرانی به‌تماشای آثاری از این دست برویم و لذت ببریم.

سام کاکس (Sam Cox) دوست دارد آقای دودل (Mr.Doodle) صدایش کنند.

طرح‌هایش را در کف خیابان‌ها، دیوار خانه‌ها، اشیاء منزل، لباس و هر جای دیگری که فضایی بیابد ترسیم می‌کند.

او از سراسر دنیا دعوت می‌شود تا در ایجاد زیبایی بصری در نمایشگاه‌ها و فضاهای عمومی نقش ایفا کند.

سم کاکس که در دانشگاه بریستول و در رشته‌ی طراحی تحصیل کرده است، این روزها تمام وقت خود را به طرح‌های دودل اختصاص می‌دهد. متوسط ساعات کار روزانه‌اش ۱۵ – ۱۶ ساعت است و کمتر کسی است که به این سبک طراحی علاقه‌مند باشد و او را نشناسد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir