سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44624
تاریخ انتشار : 1403/02/22 07:28

"میرو" سورئالیستی متمایز از هم کیشان خود



خوان میرو یکی از مشهورترین نقاشان فراواقع‌گرایی سده بیستم به شمار می‌رود که هزاران اثر خلق کرده‌است. سوررئالیسم راه را برای بیان کامل ذهنی او گشود تا جایی‌که فن اختلاط رنگ بر پرده نقاشی را به عالم هنر معرفی کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، خوان میرو در آوریل ۱۸۹۳ در بارسلون اسپانیا چشم به جهان گشود. او از همان کودکی علاقه خاصی به نقاشی داشت و در طول زندگی هنری اش آثار بی شماری را خلق کرد. میرو تا ۱۹۱۰ میلادی در مدرسه هنرهای زیبای بارسلون درس خواند. پس از غلبه بر یک بیماری، تصمیم گرفت که زندگی‌اش را وقف هنر کند به این منظور تحصیلاتش را در زمینه نقاشی در مدارس هنری بارسلون ادامه داد. در ۱۹۱۸ میلادی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار کرد و اینگونه مسیر زندگی خود را با ورود به دنیای نقاشی مشخص کرد.

خوان میرو با رها کردن آنچه که آن را بورژوازی می نامید، آثار بی بدیلی در زمینه آبستره پدید آورد. آثار میرو قبل از ۱۹۲۰ میلادی متأثر از جریان های مختلفی مانند رنگ های درخشان سبک فوویسم و اشکال سبک کوبیسم است. جهان سوررئالیسم میرو به هیچ وجه شبیه دیگر نقاشان سورئالیست جهان نیست. او در حالی که به سوررئالیسم وفادار است، جهان خاص خود را پی می ریزد. میرو را می توان نقاشی به شدت شخصی و یکی از نمایندگان سوررئالیسم انتزاعی خواند که تمامی کارهایش فارغ از وابستگی به هر نوع جریان و سبک است. زندگی و احوال شخصی اش در دوره های مختلف و با عشق دادن به جهان پیرامون خود، شکل گرفته است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir